burnout en piekeren

Piekeren en burn-out

Piekeren is één van de belangrijkste signalen van ongezonde stress. Je blijft in je hoofd oplossingen zoeken én niet vinden waardoor je uitgeput raakt. De oplossing zal je wellicht niet vinden want piekeren betekent net 'binnen je vertrouwde denken geen antwoord krijgen. Want als je wél een antwoord vindt, dan is het piekeren voorbij.

Daarom:

  • beperk je piekertijd. Leg voor jezelf op hoeveel tijd je per vraag wil blijven zoeken.
  • Praat met een piekercoach zoals ik die je helpt om 'out of the box' te denken zodat jij rust vind in je hoofd én oplossingen ziet.

Piekertest

  vaak soms nooit
Denk je thuis aan je werk?

O

O

O

Belemmert dit nadenken jou in andere activiteiten omdat je gedachten veel afdwalen?

O

O

O

Pieker je over te nemen beslissingen?

O

O

O

Pieker je over beslissingen die het bedrijf in de toekomst zou kunnen maken?

O

O

O

Pieker je over beslissingen die anderen maken?

O

O

O

Twijfel jij aan beslissingen die jij genomen hebt?

O

O

O

Heb jij 'wat als' scenario's in je hoofd?

O

O

O

Leidt al jouw nadenken tot beslissingen of acties?

O

O

O

Denk je na over dingen waar je spijt van hebt?

O

O

O

Denk je na over dingen die in de toekomst oplossen als iemand met pensioen gaat of vertrekt?

O

O

O

Hak jij geen knopen door uit angst voor gevolgen?

O

O

O

Denk jij wel eens? Hoe moet ik dat allemaal doen?

O

O

O

Als je nadenkt, gebeurt het dan dat je zelf geen oplossing vindt?

O

O

O

Stel dat je binnen 7 dagen een sollicitatiegesprek hebt, denk je daar nu al aan?

O

O

O

Stel dat je binnen 7 dagen een evaluatiegesprek hebt, denk je daar nu al aan?

O

O

O

Stel dat je volgende week terugkeert naar je werk, denk je daar nu al aan?

O

O

O

Als je naar de dokter moet voor de verlenging van ziekte, maalt dat dan in je hoofd?

O

O

O

Hoeveel tijd per dag ben je met je burn-out bezig?

O

O

O

Hoe vaak erger jij je aan je piekergedrag?

O

O

O

Totaal: tel het aantal antwoorden per kolom      

Conclusie

  1. Wat is jouw conclusie
  2. Hoeveel tijd pieker jij per dag
  3. Wat kun jij doen om minder te piekeren?

Vind je onvoldoende antwoorden, dan begeleid ik je graag zodat jij rust vindt in je hoofd en oplossingen ziet.

Vragen over piekeren en burn-out?

Bel Michel op 0486329020 of mail via het formulier

  • ben je werknemer of zelfstandige, dan krijg je 7 uur begeleiding voor €90 met de loopbaancheque , betaalbaar in 2 keer €45 (bij aanvang en het 5de uur)
  • of neem privé-begeleiding (€75/u of €63/u bij 7 uur) als je geen recht op loopbaancheques hebt
Please enter your name.
Please enter a valid phone number.
Please enter a message.
Scroll naar boven