moe na werkhervatting. Dit is waarom

Moe na werkhervatting? Dit is waarom

Ben je pas aan het werk na je burn-out en opnieuw moe? Dan betekent dit dat jij een aantal technieken om uit burn-out te blijven onvoldoende beheerst of in je burn-outvalkuilen blijft trappen. Het beste wat je dan doet, is opnieuw je burn-out preventie oefeningen maken. Het burn-outpreventieplan van Algida helpt jou hierbij.

Opnieuw moe na werkhervatting. Slapen is niet genoeg.

Als je na het werk opnieuw geestelijk moe bent, roept je lichaam om extra rust. Toch hoef je daarom niet altijd te slapen of languit in de zetel te gaan liggen.

Je kunt immers ook die geestelijke vermoeidheid bestrijden door op zoek te gaan naar je burn-out valkuilen. Dit zijn stressfactoren die zich op je werk of privé blijven voordoen. Dat kunnen zowel oude als nieuwe stressfactoren zijn. Als je deze stressfactoren ontdekt en aanpakt, verdwijnt die vermoeidheid heel snel omdat je opnieuw veel energie krijgt.

Hoe deze stressfactoren ontdekken?

moe na werkhervatting bestrijden

Door op een gestructureerde manier op zoek te gaan naar het totaalbeeld van je burn-out ontdek je deze stressfactoren. Het burn-out preventieplan van Algida loodst je stap voor stap via vragen en testen naar deze stressfactoren.

Daarna ga je anders met deze stress om door je gedrag, werkmethode of communicatie lichtjes te wijzigen. “Het geruststellende is dat je dankzij dit plan bewust wordt van je stressfactoren en hierdoor automatisch kleine wijzigen in je gedrag aanbrengt en anti-burn-out technieken toepast. Je hoeft hiervoor zelfs geen extra opleidingen voor te volgen”, zegt burn-out coach Michel Piedfort van Algida.

Met de online begeleiding krijg je de technieken die jou vooruithelpen. Dankzij deze technieken lukt het zelfs om onder extra werkdruk of targets de job vol te houden.

Moe na werkhervatting bestrijden met een burn-out preventieplan

Met het burn-out preventieplan van Algida ga je dus op een gestructureerde en eenvoudige manier op zoek naar jouw stressfactoren via 10 invalshoeken van burn-out zoals bijvoorbeeld je work-life balans, hoe je functioneert op het werk, je hindernissen, hoe je naar dingen kijkt, hoe je communiceert, ….

Het plan is een Word of pdf-document dat je kunt afdrukken of online kunt invullen. Op basis van je antwoorden, krijg je tips en werkpunten die nadien tijdens online begeleiding besproken worden.

Dit burn-outplan preventieplan komt op €75 inclusief 1 uur begeleiding of €40 met de loopbaancheque van de overheid en 4 uur online begeleiding.

Door elke dag 1 tot 2 testen te doen kun je na een week al je stressfactoren al kennen. Je boekt dus snel vooruitgang zeker als je anti-burn-outtechnieken daarna meteen op het werk uitprobeert.

Tarieven burn-out preventieplan en begeleiding

meest gekozen

Met loopbaancheque

€40 4 uur
  • Je bent werknemer met minstens 7 jaar ervaring of zelfstandige
  • Je woont of werkt in Vlaanderen
  • Je hebt in laatste 7 jaar geen begeleiding gehad
  • Je krijgt 4 uur online begeleiding
  • 4 sessies van 1 uur
  • je krijgt het burn-out preventieplan in Word of Pdf
  • data online begeleiding in onderling overleg
  • start na ontvangst loopbaancheque
Voer a.u.b. uw naam in
Voer alstublieft een geldig telefoonnummer in.
Vul alstublieft een bericht in.
Scroll naar top