Hoe klanten vinden

Zonder trekken en sleuren

Hoe klanten vinden zonder trekken en sleuren

Is klanten zoeken voor je soms trekken en sleuren? Komen die prospecten niet vanzelf aan je deur kloppen? Ga dan even terug naar de basis. Want meestal ligt daar je sleutel tot succes. Dat zegt Michel Piedfort, business loopbaanbegeleider bij Algida.

 

3 redenen waarom klanten vinden moeilijk is

1. Je zit in de verkeerde doelgroep
Ieder aanbod schept zijn eigen vraag. Het komt er op neer dat voor elk product wel kopers te vinden zijn. Dat betekent echter niet dat elk product je ook rijk zal maken. Maar de klanten zijn er wel.

Met andere woorden: herbekijk jouw doelgroep. Wie benader je nu? Zijn dit echt de juiste mensen? Bekijk het even als vissen. Als je in de ene vijver niets vangt, dan ga je in een andere vijver vissen. Hopelijk heb je daar meer succes.

Wie de oefening goed doet, zal merken dat het aantal te bewerken klanten veel kleiner is dan eerst gedacht.

 

2. Je verhaal is niet duidelijk genoeg

Het kan ook zijn dat jouw verhaal niet duidelijk genoeg is voor je potentiële klanten. Misschien begrijpen ze je verhaal onvoldoende, is het te moeilijk, niet overtuigend of amper door te vertellen.

In dit geval, ga je best opnieuw nadenken over hoe je jouw verhaal anders kunt verwoorden.

Wie de oefening goed doet, komt tot de conclusie dat je potentiële klanten door een 3 tal argumenten voor jou kiezen. Deze 3 argumenten dien je te vinden.

3. Je marketing moet anders

Je kunt ook je marketing opnieuw onder de loep nemen. Welke manieren passen het beste bij jou om je activiteiten bekend te maken? 

Terug naar de basis. Maak er tijd voor

Terugkeren naar je basis zal je veel nieuwe inzichten geven. Je gaat de facetten van je activiteiten opnieuw analyseren, aftoetsen aan de realiteit en corrigeren.
We zouden dat allemaal vaker moeten doen, stelt Piedfort.

Zo doe je het goed:

1. Blokkeer tijd in je agenda
2. Zit samen met een begeleider of coach

Door met iemand af te spreken, gaat men zich veel makkelijker aan een engagement houden. Het staat in je agenda gepland. Door het samen met iemand te doen, krijg je een extra duwtje in de rug om je er volledig achter te zetten.

Samenzitten met een Algida business loopbaanbegeleider

Bij Algida wordt gekeken naar je doelgroep, je verhaal en marketing tegelijk. Als je vandaag te weinig klanten werft, wordt nagegaan waar je kan optimaliseren en hoe het anders kan.

Dit mag je verwachten van een business begeleiding

Dankzij de business begeleiding krijg je vooral inzicht en ga je knopen doorhakken.

1. Beter zicht op je doelgroep. Wie is je huidige doelgroep, is dit wel de juiste, welke doelgroepen sluiten bij je activiteiten aan en bewerk je nog niet? Hoe bereik je die doelgroep? Welke bedrijven staan er tegenover?

2. Versterk je verhaal
Wat is je belofte? Wordt je verhaal begrepen? Hoe breng je jouw verhaal?

3. Beter afgestemde marketing
Hoe maak je dit alles bekend?  Hoe vinden klanten jou?

4. Jezelf als ondernemer
Waarin ben jij sterk? Wat doe je graag? Wat motiveert jou? Waar krijg jij energie van en hoe breng jij dit over? De rendabiliteit van je zaak. 

Business begeleiding met loopbaancheques

De eerste bijeenkomst van 1 uur is gratis. Zo krijgen wij inzicht in je vragen en krijg jij meer informatie hoe we jouw probleem gaan aanpakken. Je krijgt tegelijk ook meer info over business loopbaanbegeleiding van VDAB, de procedure tot aanvraag en betaling.

Er zijn 2 bijeenkomsten van 2 uur. De businessbegeleiding kost 40 euro (goed voor 4 uur) en bestel je bij VDAB op het gratis telefoonnummer 0800.30.700. Je krijgt daarna een mail met betaalinformatie. Daarna bel je Michel Piedfort om een datum te prikken op 0486 329 020

 

Vraag hieronder naar je gratis afspraak voor meer info of stel een vraag

4 + 13 =